گوگل گفته است که برای پرداخت محتوای حق بیمه اخبار با مجوزهای تبلیغاتی با ناشران اقدام می کند

 


طبق گفته افرادی که با این مذاکرات آشنا هستند ، گوگل در مورد معاملات برای پرداخت به سازمانهای رسانه ای برای محتوا بحث و گفتگو را انجام داده است ، اقدامی با هدف محکوم کردن انتقادات که به طور ناعادلانه از اخبار دارای حق چاپ سود می برد. گفته می شود که مذاکرات بین غول اینترنت و رسانه های خبری در اوایل دوره آغاز می شود که بیشتر ناشران در فرانسه و سایر مناطق اروپا مستقر هستند. پرداخت اخبار می تواند از عمل Titan اینترنت متعلق به الفبای استفاده مجانی از اینترنت در زمینه استخراج مطالبی که در نتایج جستجو نشان می دهد ، متفاوت باشد.

احتمالاً توسط سازمانهای خبری که ادعا می کنند گوگل سود تبلیغات را در کنار مقالات خبری خود ، از جمله "قطعه" در نتایج جستجو ، مورد استقبال قرارداد مجوز قرار می دهد.

جمعه با AFP تماس گرفت ، Google اعلام كرد كه به دنبال راه های جدیدی برای كمك به ناشران است.

ریچارد گینگراس ، معاون رئیس جمهور اخبار گوگل ، در بیانیه ای گفت: "ما می خواهیم به مردم كمك كنیم تا روزنامه نگاری با كیفیت پیدا كنند - مهم این است كه دموكراسی آگاهانه داشته باشیم و به حمایت از صنعت اخبار پایدار كمك كنیم."

"ما به این امر بسیار اهمیت می دهیم و با شرکای خود صحبت می کنیم و به دنبال راه های بیشتری برای گسترش کار در حال انجام با ناشران هستیم و برنامه هایی مانند ابتکار عمل Google News ما را بنا می کنیم."

وال استریت ژورنال گزارش داد که اوایل جمعه گوگل در حال بررسی معاملات برای یک محصول خبری "حق بیمه" بود.

غالبان فناوری کالیفرنیا نسبت به پرداخت نکردن به لینک های مقاله خبری که در نتایج جستجو نشان داده شده است ثابت قدم بوده اند و آن موقعیت را تغییر نمی دهند.

این استدلال کرده است که آن را به سمت وب سایت های خبری راهنمایی می کند و از این طریق به این ناشران کمک می کند تا درآمدهای تبلیغاتی را دریافت کنند.

ابتکار خبر Google با ناشران همکاری می کند تا خوانندگان را تشویق کند و به اشتراک های آنها مشترکاً پرداخت می کند.

فیس بوک که با انتقادات مشابهی روبرو شده است ، سال گذشته یک "برگه خبری" اختصاصی با محتوای حرفه ای تولید کرد - اقدامی توسط شبکه های اجتماعی برای تبلیغ روزنامه نگاری و ریختن شهرت خود به عنوان سکویی برای اطلاعات نادرست.

انتظار می رود فیس بوک به برخی از سازمان های خبری بپردازد ، و بنا بر گزارش ها ، در برخی موارد میلیون ها دلار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *