DoT به نگرانی های نظارت برانگیخته شده توسط COAI می پردازد ، ادعا می کند از داده ها برای حل قطره های تماس استفاده می کند

 


وزارت ارتباطات روز چهارشنبه در پاسخ به نگرانی های مربوط به نظارت که به دلیل افزایش درخواست های ثبت اطلاعات تماس (CDR) مشترکین تلفن همراه مطرح شده است ، ادعا کرد که درخواست های داده تماس با هدف رفع مشکلات ضعیف اتصال شبکه است. وزارت امور خارجه گفته است كه یك ابزار نرم افزاری داخلی طراحی كرده است كه "داده های بزرگ و به طور دقیق قطره های تماس را در هر زمینه ای با دقت بررسی می كند." انجمن اپراتورهای سلولی هند (COAI) که در ابتدا از نامه ای برای ارسال درخواست های CDR در نامه ای که به ۱۲ دسامبر به دبیر وزارت امور خارجه ارسال شده بود شکایت کرد ، در پی پاسخ دریافت شده از سوی این وزارتخانه ، بیانیه جداگانه ای منتشر کرد تا رضایت خود را از این اقدام معتبر نشان دهد.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای به رسانه ها اظهار داشت كه هدف از درخواست CDR ها شناسایی مسئله تجربه تماس نامرغوب در هند و عدم نقض "حریم خصوصی هر مشترکین" است. این وزارت یادآور شد كه تلاش شده است تا با "تلكس های فراوان" در رابطه با "افت تماس ، اكو ، اتصالات متقابل ، تجربه تماس ناقص یا ضعیف" به هماهنگی با تلكوها رسیدگی شود.

در این بیانیه آمده است: "برای این منظور ، کل اطلاعات تماس های انجام شده در هر دوره زمانی خاص از مکان های شناسایی شده برج تلفن همراه از محل دریافت شکایات برای انجام تجزیه و تحلیل ،"

وزارت امور خارجه همچنین اشاره کرد که داده ها حاوی نام سازنده یا گیرنده تماس نیست و "فقط تماس هایی که توسط مشترکی انجام می شود که وارد یک منطقه تحت پوشش برج سلولی مشخص شده یا تماس با قطره / جزئیات تماس های دریافت شده یا برقراری شده است. توسط چنین مشترکانی جمع آوری می شود. " با این حال ، وزارت امور خارجه جزئیات خاصی در مورد مناطق تحت پوشش در نظر گرفته شده برای تجزیه و تحلیل نشان نداد. همچنین مشخص نیست که چگونه داده ها می توانند به حل مسائلی که در اصل ناشی از ازدحام شبکه است و نتیجه مستقیم کمبود برج موبایل در کشور است ، کمک کند.

وزارت امور خارجه گفت: "فقط اگر هر تماس در ۳۰ ثانیه خاتمه یابد و دوباره همان شماره مجدداً شماره گیری شود ، چنین تماسهایی اضافه می شود تا به رقم نهایی قطره های تماس برسید."

در این بیانیه همچنین تأکید شده است که DoT طبق ماده ۴۱۹ قوانین تلگرام هند ۱۹۵۱ برای دسترسی به داده های ناشناس برای بهبود کیفیت شبکه مجاز است. بعلاوه ، این اداره اظهار داشت كه دسترسی به اطلاعات قطره تماس فقط توسط "افسران بسیار ارشد" قابل تأیید است. با این حال ، این مسئله تعریف نمی کند که آیا واحد های دارای مجوز سرویس (LSA) می توانند داده ها را پس از درخواست telcos دریافت کنند - موضوعی که در نامه شکایت اصلی ارسال شده توسط COAI به دبیر وزارت امور خارجه ماه گذشته مطرح شده است.

COAI در بیانیه حمایت از این اقدام DoT اظهار داشت که با این اداره همکاری کرده است تا اطلاعاتی را که به دنبال بهبود کیفیت شبکه و آدرس تماس کاهش یافته است ، تهیه کند.

مدیر کل COAI ، Rajan S گفت: "TSP ها مشتاق این نکته هستند که ما با همکاری نزدیک با DoT کار کنیم ، از جمله موارد دیگر ، مربوط به کیفیت شبکه به ویژه در مورد RoW که سالهاست صنعت را به ستوه آورده است". ماتئو در بیانیه.

پیش از این ، متیو در نامه ارسال شده به دبیر DoT گفته بود که از آنجا که واحدهای محلی این اداره به دنبال به دست آوردن جزئیات ضبط تماس مشترکان تلفن همراه بطور منظم بودند ، این دستورالعمل را مغایر می شمرد. در این نامه همچنین آندرا پرادش ، دهلی ، هاریانا ، هیماچال پرادش و جامو و کشمیر ، کرالا و ادیشا ، مادیا پرادش و Punjab بعنوان برخی از حلقه های اصلی که از آنجا عمدتا درخواست شده بود ، برجسته شده است. علاوه بر این ، در این نامه اشاره شده بود که یگان های محلی به جستجوی جزئیات اضافی به صورت موقت و متعارف بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *